lördag 7 maj 2022

När boken kommit!

Nu när boken väl kommit och ligger så vacker och orange på bordet och lyser, är det inte lika läskigt längre. Den är sin egen, har ett eget liv. Jag bestämmer mig då för att jag ska äga det här, jag ska inte förminska mig själv. Jag vill att boken ska läsas och kännas. Nu ska jag planera bokreleas, tänka ut var jag skulle kunna återförsälja den, om jag ska försöka vara med på läsningar och läsa högt ur boken osv. 


Jag har tryckt boken på ett tryckeri i Estland som heter Printon. de har varit väldigt kommunikativa och bra att ha att göra med! De har en kvinna som pratar svenska där som varit min kontaktperson. Hon har kunnat förklara allt från papperskvalitet till frakt, jag har känt mig beredd på att boken kanske inte helt skulle bli som jag önskade, men den blev till och med bättre! Sidorna är så fina med en mjuk gulnad ton, omslaget helt inbjudande med en matt yta. Layouten tycker jag är enastående! Den har min kompis Sara gjort, hon driver bokförlaget Gidlunds och håller på med många böcker samtidigt, hon är ett äkta proffs!

Att göra sin egen bok på gott och ont. Ingen bestämmer över en, processen kan få bli hur utdragen eller kort som helst. Men ingen som hjälper en promota, ingen gratis reklam eller hjälp att distribuera. 


Barnen får ta pressbilderna, och det blir ju ganska bra det med!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar