torsdag 26 maj 2022

Bokreleasevånda

Jag är så glad för min bok! Den är så vacker! Hur många gånger ska jag tänka just det? Det är lite enformigt. Men nu ska jag hålla en release på lördag och inför det har jag någon slags förnekelsereaktion. Det är så läskigt och utlämnande, men jag måste äga det, och hur gör man det? Jag tänker helst inte på det alls.
Men jag har googlat på Bokrelease och får lite tips, prata om skrivande, berätta hur boken kom till- det verkar krystat om det inte kommer naturligt. Vem ska jag fokusera på av mina kära vänner och familj som kommer på releasen, när jag pratar? Vem ska jag hitta stöd i ögonen hos? Måste jag kanske bestämma det innan och desperat leta med blicken efter just den personen som då inte är närvarande i rummet just i ögonblicket. Nej, spontant och fritt verkar bäst, men när jag blir nervös är jag inte så frispråkig, då tystnar jag helst och går inåt. Jag måste nog förbereda ett slags tal, och verkar inte det ganska pretto.
Ja, du hör, det är ingen enkel sak detta- att äga något som man är nervös inför. Jag får be gudarna om hjälp som vanligt, det brukar funka om man är ute i god tid. 

Den här bilden hade jag tänkt ha som omslag först på min bok, jag tycker själv att jag ser ut lite som Oscar Wild, dandyn. Det är fin bild, jag gillar den mycket, men det orange omslaget blev väldigt fint det med. 

                      

                                                         


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar