måndag 2 maj 2022

Göra bok

Imorgon kommer min bok med posten och jag är så nervös!
Det är på samma gång så viktigt för mig och så fruktansvärt jobbigt.
Att stå för min text, att få andra att läsa den, att få andra att vilja läsa den, alltså promota min bok.
Jag tror det kan bli min livs utmaning. Jag skrev om det i ett tidigare inlägg och jag har nog inte kommit längre än då. Min kompis som är poet försäkrar mig om att det är lika nervöst för henne varje gång en bok ska komma ut. Men det hon också säger är att det är helt olika delar i processen av en boks tillblivelse, när man väl har boken i handen är det en ny fas, boken är sin egen, finns.
Jag är så rädd att ingen ska tycka om den, att jag ska bli hånad, att det ska verka patetiskt. Och istället för att bara äga det som något bra jag gjort, går jag in i dom spåren. Det måste ändras på, jag vill våga stå med mitt hjärta i handen även om inte alla vill se på hjärtat. Det är precis det det är, att våga vara sig själv fast vi riskerar att alla inte tycker om oss då. Alla kommer inte tycka om oss hur vi än vrider och vänder! 

Våga och vinn

chansen är din





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar