torsdag 11 april 2013

Ut i våren!

Idag vill jag;
Bo i en vagn
göra mej av med allt
jag får bara spara en tröja och en byxa som jag ska ha på mej jämt.
Det skulle vara min yngsta son och jag som bodde i den där vagnen,
och några små små hönor som vi hade.
Min son skulle sitta på marken utanför och leta maskar och jag skulle sitta i solen
och titta på, virka lite, tälja en sked.
Jag skulle se på den blå skymningen, jag skulle älska det
vi skulle tända ljus och vara tysta.
Sen nästa dag kom mina andra barn och började röja runt, och ville gå på toaletten,
och geggade ner golvet, och klagade. Och min man ville inte heller bo där
så till slut slängde jag ut dom och sa BASTA
jag vill vara fri! Om ni inte vill titta på skymningsljuset får ni gå hem till lägenheten
och bajsa! På en riktig toalett!

Hur låter det?

2 kommentarer: