onsdag 27 mars 2013

JA menar NEJ JA menar JA

Nej.
Ju längre jag väntar med att skriva något,
ju mindre finns det där.
jag borde säga JA
Är det inte så att när hjärtat säger JA direkt inför något,
då är det rätt, vad det än är?
Jag brukar testa mej själv med att fråga när jag är osäker
" ska jag göra det här?"
Vad är det direkta svaret som dyker upp?
JA eller kanske NEJ...
Eller kanske TOMT
Igår frågade jag mej själv
" Ska vi flytta dit?"
JA sa hjärtat.
Men hjärnan hade så många argument för att inte göra det,
så jag blev alldeles övertygad.
Nu vet jag inte vem jag ska fråga.

5 kommentarer:

  1. Hjärtat på rätta stället. Hjärtat verkar vara ett undflyende orakel, jag har hört att det ibland hoppar upp i halsgropen så varför skulle det inte kunna förflytta sig till knoppen eller knävecken för att tala därifrån?

    SvaraRadera
  2. Ja det är säkert möjligt!
    Just nu talar min mage faktiskt....

    SvaraRadera
  3. Kan Tänka mig att en hel del av det som hjärnan gav som argument. kan elimineras med ...en hel del... arbete under några somrar för att sen så finns det inte så många invändningar kvar .... Plogning behöver ni ju inte fundera på t.ex. ;-P

    SvaraRadera
  4. Ja guud va bra! plogning to thr house is tha best shit!

    SvaraRadera
  5. Vart vill ditt hjärta flytta?

    SvaraRadera