lördag 30 juni 2012

Jag har precis suttit och tittat på en dokumentär om Olof Palme på tv. Det är sorgligt att se honom eftersom han inte lever,eftersom han blev mördad av en ännu ofunnen mördare. Han strålar som en upplyst människa från en helt annan tid. Och jag slås av hur vackert han talar, poetiskt, som en skön ström att lyssna till. Han har en utstrålning och ett självklart lugn som jag aldrig ser hos offentliga personer. Han är från ett helt annat Sverige än det vi lever i nu. Som han beter sej finns det ingen politiker som beter sej 2012. Sverige är som USA, vi vill att det ska vara som Amerika här. Fy sjutton för det, fy sjutton för att sälja sin själ till tv-rutan. Och jag vill inte ens se Fredrik Reinfeldt, jag vill inte ens höra honom tala. För ingenting är sant, absolut ingenting.

2 kommentarer:

  1. För att inte tala om Jan Björklund som håller på att sänka den svenska skolan i kvicksand!!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Oh my god! Vad är det för robotar som folk vill ha att styra oss?

      Radera