måndag 9 juli 2012

Tre tår

NU har jag landat här. Nu vill jag måla, fixa, slipa, fila. Men sommaren är snart slut. Den har regnat bort i ett sovande moln. Jävla skitsverige som har så dåligt väder! Vi har inte råd med sån här urdålig sommar! Då klarar vi inte vintern sen. Vi kommer få massa konstiga sjukdomar, skörbjugg, tbc och syfilis, sånt som man får när man har brist.
Var det inte efter såna här somrar som folk började emigrera till Amerika?
Tur för Sverige att det finns bostadsbidrag och förmånliga CSN-lån, annars skulle väl alla dra. Nä, inte jag för jag är beroende av det här melankoliska landet.





3 kommentarer:

  1. Är din semester snart slut? Vad trist att det varit så dåligt väder hos er! Visst är det så som du säger; att det är nu man fyller på förrådet inför den mörka årstiden. Missväxt här hemma lockade människor till Amerika. Jag kommer ju från torparsläkt i Småland och min mammas farmor var den enda i sin syskonskara som stannade kvar och gifte sig med mammas farfar. Alla ande övriga emigrerade. Hade hon inte stannat hade jag inte funnits.

    Vi har missväxt här i år vad gäller tomater. Det har varit för kallt och regnigt. Annars har vi perfekta förhållanden för tomater på vår framsida där det brukar vara varmt som vid medelhavet. Jag har nästan nio veckors semester eftersom jag under året jobbar så många helger. Då hinner man oftast få tillräckligt med sol även om det är en dålig sommar. Istället tampas jag med andra jobbigheter. Som att vara med barnen en evinnerlig tid och känna att jag nästan tynar bort. Det är svårt att ge sig själv egen tid.

    Kram kära Klara!

    SvaraRadera
  2. Glömde ju... Jag emigrerade också för 13-14 år sen. Sex kvällar i veckan när jag var med i Kristina från Duvemåla på Cirkus. På många sätt den bästa tiden i mitt liv!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Vilken tur att dina förfäder stannade kvar!
      Nä, semestern håller på ett tag till, det bara känns så....
      Just nu är vi hos morfar i Skåne, det är fint! Jättekramiz till dej!
      Klara

      Radera