söndag 22 april 2012

KÖRKORTSNOJJA

Jag har total körkortsnojja! Jag är så obegåvad på att köra, behöver träna i typ hundra timmar till, då kanske det går! Det måste gå! Man kan inte lägga 15000 kronor på något som inte blir av. Jag har bestämt mej för att det ska gå! Det är som att jag har noll kontroll när jag sätter mej bakom ratten, vad som helst kan hända. Bilen skulle mycket väl kunna gå i två delar känns det som, vägen skulle kunna explodera framför mej, jag kanske bara styr rakt ner i diket plötsligt. Och i ett ögonblick har jag glömt att jag är där! Jag vakar upp och jag kör bilen. Det hela är mycket märkligt och obehagligt, inte alls roligt som jag först tänkte att jag tyckte. Det måste vara för att jag är så gammal, vid varenda buske tänker jag " här kommer det ett barn nu!" Eller är det för att jag är neandertalare? Min hjärna kan inte kombineras med en bil, det är en så svår kombo att man måste lägga in maximal insats! Jag måste bara vara POSITIV och jag är en sann pessimist så det är väldigt utmanade. OM det inte går, då åker jag till Thailand och köper ett körkort. Men det ska gå!

4 kommentarer:

  1. Det kommer att gå. Bra att du är seriös och faktiskt tänker på vad som kan hända, med uppdykande barn osv, dvs ligger ett steg före i tanken. Det är nog bra att det är svårt, bilen är ju ett dödens redskap i fel händer. Klart att det stressar när man lägger så mycket pengar på något, då "får" det ju inte bara misslyckas. Din rädsla släpper nog snart så du kan fokusera bättre.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Åh va bra! Jag tar all uppmuntran till mej! Tack!!

      Radera
  2. Klara, det går! Jag har en kollega som tog körkort när hon var 50. Jag åkte med henne på kvällen en gång när hon övningskörde och jag trodde det skulle bli min sista bilresa. När hon sen hade körkort och köpt bil klagade hon på att hon tyckte lyset på bilen var lite dåligt när man kom utanför stan. Jag upplyste henne om hur man satte på ljuset på bilen på kvällen. Det var inte automatiskt lyse. Oj, vad ljust det blev sen!:-)

    Kram, Mirja som tog körkort på vischan

    SvaraRadera
  3. WOW!Hahaha! Att hon fick köra när hon inte ens visste det! Jag hoppas jag får körkort innan jag blir 50, men om inte så är det bra nog iallafall!

    SvaraRadera