onsdag 13 juli 2011

Sten

Nu är jag lite kär i en man som jag träffar idag. Han är 90 år och har bott i vårar hus på den gamla tiden. Idag har jag fått vara ensam med honom i tre timmar och pratat och tittat på kort. Det var det bästa jag gjort på länge! Total inspirerad känner jag mej inför det här gamla skruttiga huset med en så fin historia som det har! Nu växer skogen tät här, men för bara 50 år sedan var marken alldeles öppen runtomkring, åt alla håll. Sen planterade skogsbolaget skog på all den mark som blivit bruten och brukad i århundraden. Tänk att det var tillåtet! Jag går här bland träden och drömmer om 50-talet. Jag hade velat leva här då. Då arrenderade man av skogsbolaget. De hade kor och arbetshästar, ingen bil och ingen tv. Dans på logen, rökt skinka i jordkällaren. I natt drömmer jag att jag är där.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar