fredag 17 september 2010

Föräldrarmöte

Vid det här laget har jag varit på en del föräldrarmöten. Ändå tycker jag det är spännande när alla föräldrar kommer samman och är vuxna, på kvällen och det är viktigt. Det känns som jag få vara med om något exklusivt.
Den här gången är mötet på min mellansons dagis, och alla som är där är helt underbara! Det är som om de visar mej sina hjärtan och jag kan inte annat än älska dem!
(Jag önskar att jag sa det till dom, men det skulle jag aldrig våga.)
Alla människokaraktärer är representerade där, och därigenom alla sidor hos mej själv, kanske är det därför jag känner all den där kärleken.
Jag glider ur mej själv och upp i taket och ser ner på ringen av alla färäldrar och fröknar, det är varmt och mysigt, det finns äpplen i en korg och te och äppelbullar som fröknarna bakat.
Vi pratar om utflykten på fredagar, eller så pratar vi inte om det, egentligen spelar det ingen roll allt känns bara så himla bra och generöst och tillitsfullt.
Jag älskar att känna mej som lilla jag och stora jag på samma gång.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar