onsdag 22 september 2010

Lite gnäll


Jag är själv med barnen en tid för A jobbar i Dalarna jag är så sluuut, orkar inte diska eller plocka upp tusen kulor från golvet. Vill bara kolla på film å va ifred.
I helgen var vi i vårat Stora Moren hus och det var konstigt, jag har redan sagt hejdå inför vintern i mitt hjärta. Det blir tydligt hur primitivt och komplicerat det är att vara där när det inte är sommar. Blött i gräset, kallt i huset, Elvin vill bajsa men absolut inte på dasset, mössen gnager i skåpet, diska och hämta vatten, nä jag orkar inte mer jobb nu! På det sättet är det härligt att komma hem till badkar och varma rum i lägenheten.
Allt stod iallafall orört i mitt lilla trädgårdsland, och blommorna hade slagit ut många fler och äpplena hade börjat falla från det skruttiga gamla äppelträdet, goda.
Snart kommer vinterkappan och lägger sej över det svenska landet i ett halvår, det är så himla länge och jag vet att jag ståår inte uuuuut när det blir januari och fortfarande är det sååå lång tid tills våren kommer.
Jag går i dessa tankar redan nu och kan inte helt tycka om hösten därför att.
Inget annat, inget nytt, bara undrar vem som röstade på Svd? Kollar folk i affären och undrar, var det han? Var det hon?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar