onsdag 23 december 2020

Doing the jul

Jag har inte öppnat min dator på flera dagar, för jag är to much fokus på jul! Som en äkta husmor, som en äkta mamma som tar ansvar för att allt under gran och på bord ska finnas med. Är det roligt? Det är mer som ett uppdrag, från vem? Ingen som vet. Duktigheternas duktighet, nedärvd i flera led från alla skrubbande, putsande, kokande förmödrar. När jag tittar in på mitt bankkonto och inser hur mycket jag lägger ut på den här högtiden undrar jag om vi inte skulle tagit in på ett hotell istället och bara glassat oss, barnen och jag. För vem minns vad man fick i julklapp nästa år? Äh, det är bara att köra på. Korka upp en vinare vid midnatt för att orka rimma sig in i nästa dag. 



3 kommentarer:

  1. Coolt foto. Någon i släkten?

    /Frida

    SvaraRadera
    Svar
    1. Nä tyvärr! Skulle gärna ha en sån kvinna i min familj! Hittade det på nätet, nåt slags vintage vykort.

      Radera
    2. Ja henne ville man ha i familjen faktiskt :)
      /Frida

      Radera