fredag 26 juli 2019

Att kastas mellan världarna, fast det är samma land.
Från min tysta skog och timmerhus till lägenhet och motorvägsbrus.
Utan barn i flera veckor, nu är de plötsligt här igen och fyller ut varenda centimeter
med sitt varande. Kanske i förrgår förstod jag det är sommarlov, jag har varit ledig men stressad i över en månad. Nu ska jag väl kunna ha det lite skönt äntligen. Kanske, om det går?
Vad är det ideala sommarlovet ändå? Inre frid. En frid som sprider sig genom kroppen upp i huvudet och domnar av en, med en mild ton av sötma.
 Men jag räknar även sommarlovet i prestation, hur mycket arbete har jag lyckats utföra på sommarstället? Kom jag iväg till de platser jag tänkte besöka? Svar nej. Inget blev gjort och ingenstans åkte jag. Hade tänkt mig en stor Skåneturné, Österlen, Malmö och sen till pappa på Bjäre. Också en tur till Värmland genom Västerdalarna för att se Västanå teater. Nada de nada.
Skyll på bilen, skyll på barnen, skyll på tiden. Men vet att jag egentligen inte orkade planera och genomföra. Jag har visserligen målat en gammal utemöbel knallrosa och av misstag lyckats odla en fantastisk vallmobädd. Himmel, se min prestation och förlåt att jag inte kunde bättre!

1 kommentar: