fredag 9 mars 2018

Igår var 8 mars, Internationella Kvinnodagen. jag hann inte skriva nåt, allt gick i ett.
Det är en politisk dag för mig, med tillbakablickstema. Allt som kvinnor kämpat för genom århundraden av rättigheter. Jag tjafsar med män om vad feminism är ibland. De känner sig hotade och vill inte komma med på tåget om det ska vara så fientligt. Jag ser inte fientligheten, var finns den? Kanske några feminister är arga på män, men so what? Låt dom vara arga, knappast utgör det ett hot mot ett helt massivt patriarkat. Men jag är mån om att få med mina söner, jag vill att frågorna ska vara brinnande aktuella hela tiden. Att vi ska prata om vad det innebär att vara människa i ett samhälle som inte är jämnlikt fullt ut.  Ingen är fri förrän alla är fria.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar