torsdag 7 maj 2015

Rapport
Klockan 21.45 steker fibriga pannkakor som smakar kokos till utflykt
och tågresa imorgon.
Packar samtidigt nödvändigheter för resa.
Skriver samtidigt ut viktiga papper att ha med på resa.
Bestämmer samtidigt vilken bok jag ska ta med och läsa på resa.
Det verkar bli "In i skogens djup".
Googlar på fiskespön till min yngsta son som fyller år snart. Jag vill ge honom ett.
Tänker på att jag kommit in på en skola jag vill gå, ända nere i Skåne till hösten. Skrivpedagogutbildning.
Det ska bli nytt och bra.
(Men vad ska jag bli? Av vad ska jag leva i 25 år tills jag blir pensionär?
Jag är lägenhetsfrustrerad, men kommer inte härifrån. Hur svårt kan det vara?)
Tänker på att vi har en enögd anka som växer och är ensam och inte klarar sig med ankflocken, så vi måste ta hand om honom hela hans liv, kanske tio år? Han kommer bli så stor och klumpig och bajsa stora korvar på köksgolvet.
Det var bara det som gick runt i skallen, lite värdefullt.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar