söndag 10 november 2013

Fågelinfluensa

Sjuk.
Jag ligger i sängen och tittar på en hackspett.
Det är fint.
Det kommer massa talgoxar också.
Jag tänker på inuti kroppen på en talgoxe. De tunna benen och fjädrarna som  gjort den till just talgoxe. Hur mycket kött blir det på en talgoxe? Deras ryck och knyck och omedelbara flykt när jag närmar mej från insidan av fönstret för att ta en bild.
Det blir inget kort, de bara flyger direkt.
När jag blir gammal, om jag ligger i en säng så här, ska jag be någon ung rask person
hänga upp en fågelmatare utanför fönstret.
Mer meningsfullt än facebook.
Mer meningsfullt än tv.
Allt pågår fast jag stannat av, det känns som jag alltid varit så här passiv.
Kroppen har ingen kraft, blir svettig av att lyfta en ur soppåsen.
Drömmer om ostar och gambas ala guillo, räkor stekta i vitlök.
Men har ingen smak eller lukt, och ingen lust att tugga.
Snick snack, dagen går.





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar