tisdag 26 februari 2013

Heron city vid Kungens kurva.
Som en myrstack skapad för oss köptörstiga stackare.
Här kan man köpa sej all möjlig underhållning, utan urskiljning. Jag fantiserar om;
"Skjut ner en fattig!"
"Sportbaren, satsa pengar på småbarnsfight, 5 åringar slåss mot varann, den starkaste vinner!"
"Kasta pil på gamla tanter"
Eller nåt.... Min blick studerar kritiskt, jag gillar inte det här, det är inget naturligt i mitt liv.
Men tänk att mina barn älskar det, det glassiga, plastiga, våning på våning av glas och hissystem, Lekland och blå slashdryck. Jag går runt och tänker att det här är inte jag, men det finns och jag måste acceptera det annars är jag trång.
Men jag längtar till en liten eld i skogen där månen sticker fram bakom talltopparna.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar