fredag 7 december 2012

Stillös

Vad ska man ha för stil när man är 38?
Kanske jag borde börja med tjusiga hattar, eller byxor med pressveck för att känna mej bekväm?
Jag kan inte ha mina finaste gamla vintage klänningar längre, mina armar är för tjocka, det stramar åt så jag inte kan röra mej utan att spräcka tyget. Det ser det för taskigt ut....
Jag har läst i en feng shui bok att man ska göra sej av med  kläder som inte passar längre, de ger bara falska förhoppningar om att allt ska förändras... en dag, och att man inte är bra som man är nu.
Bättre att leva i nuet och acceptera, jag är för tjock för smala klänningsärmar.
Men på den inbitne samlaren och förnekaren får inte dessa ord något riktigt grepp, hellre lever jag i hoppet om att en dag ska jag vara förvandlad. Va sorgligt det låter! Denna totala kroppsfixering som pulserar likt en ond kraft i oss alla.
 Jag skyller på staden, jag skyller allt på staden.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar