onsdag 21 november 2012

Mitt glamorösa liv

Idag längtar jag efter lite glamour.
Jag ser ut genom köksfönstret på betong i grått dis, allt är tyst på gården.
Tiden tycks stå stilla här, händelselös och urtrist.
Önskar att jag var ung och fri och vandrade på en gata i ett varmt land någonstans i världen.
Önskar att jag satt i en taxi och åkte genom Madrid i natten.
Den här hösten är tung, efter sommaren utan sol, efter en höst utan sol, i ett land som ligger vid nordpolen.
Jag önskar att jag hade kunnat välja mitt mest lyckade liv från början, det är så svårt att vara mamma, att leva i en familj, att måsta finnas för andra. Vad tänkte jag mej egentligen?
Om jag målar naglarna kanske det blir roligare.
Om jag går en runda i skogen kanske jag kommer på vad jag ska skriva.



6 kommentarer:

  1. Åh jag håller med! Jag hänger med i Madrid-taxin om jag får. Kram Titti

    SvaraRadera
  2. Följ med mig på maskeradbal, Klara! Jag lovar dramatik, seans, färgsprakande dans och ond bråd död!

    Jag känner den där ledan! Att slita av sig lösögonfransarna och med perukplattat hår rusa iväg till skola och lekskola och sen koka gröt för man inte orkar hitta på något annat. Visst är det friheten man saknar? Att bara rå sig själv och sin tid?

    Kom och se en föreställning och drick rödvin med mig i orkesterbaren efteråt?!

    KRAM!!

    SvaraRadera
  3. Ja Mirja! Det låter ju helt underbart och precis vad jag längtar efter! Var och när skulle det kunna bli?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Kolla på Operans hemsida när Maskeradbalen går och tala om när du skulle kunna!:-) Jag kan fixa biljet tidigast en vecka innan. Å vad kul det skulle vara!!

      Radera
  4. Och jag vill ju se dej på scenen, det längtar jag efter!

    SvaraRadera
  5. Ja Mirja! Jag ska kolla! Efter tisdag nästa vecka kan jag. Ska kolla direkt nu!

    SvaraRadera