lördag 2 juni 2012

Ulla Billquist Du hast mein Hertz gerstolen - Zigenare du tog mitt hjärt...


Nyss när jag låg och somnade barnen i en liten dimma av två glas vin, mindes jag att jag älskade Tutta Rolf. Kanske för hennes namn, kanske för att hon sjöng "en stilla flirt" med norsk brytning och jag såg henne i filmer och kunde inte motstå hennes charm och sweetness när jag var en liten flicka och letade efter förebilder.
Men sen finns Ulla Billquist också, hon sjunger så min hjärna och mitt hjärta fladdrar. Och jag vill vara med på den tiden när livet var som en svartvit pilsnerfilm.

5 kommentarer:

  1. Vem skulle du vara då i den gamla filmen, Klara? Är du en Sickan, Annalisa eller kanske Eva Dahlbeck? :-)

    SvaraRadera
  2. Åh jag vill nog vara Sickan, men jag vet inte vem Annalisa är? Vem vill du vara?

    SvaraRadera
  3. Annalisa Ericsson, liten blond i samma genre som Sickan. Hon ville handla gåslever av mig på hemköp city en gång för länge sen och hon var en riktigt otrevlig och sur gammal dam. Jag är också Sickan, helt klart!:-)

    SvaraRadera
  4. Usch då! Sån vill man ju inte bli! Min pappa köpte en skärgårdsö av Sickan på 70talet, jag har fortfarande porslin och korgstolar som var hennes!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Är det sant?!? Vad roligt! Dom får du aldrig göra dig av med!:-)

      Radera