torsdag 3 maj 2012

Jag har en trädgårdsblogg som jag skriver på ibland.

5 kommentarer:

  1. Vilken ljuvlig bild! Är den från Ytterjärna? Jag älskar den trädgården, synd bara att jag bor så långt borta. Önskar så att jag bodde närmare så man bara kan ta en tur till alla fantastiska platser i närheten av där du bor! Numera kan man ju köpa Saltås produkter här i stan, men vi stannar alltid till vid Saltå kvarn när vi åker till Småland, bara för att det är så fint!

    Klara, förresten! Vad är det för blommor på bilden här till höger, de dubbla rosacerisea?

    Och vad fint du skriver i bloggen! Du skapar en fin stämning tycker jag!

    Kram, Mirja

    SvaraRadera
  2. Blomman är Magnolia! En rosa sådan! Den är ju helt fantastiskt underbar! Kom till Järna så går vi en runda i parken och käkar lunch på Robygge någon dag! Får du in det i din daily schedule?

    SvaraRadera
  3. Nej inte blomman på inlägget utan den på din blogg!:-) Den under fönstret. Blommorna ihop med ringblommorna?!

    Men du vilket trevligt förslag!! Jag ska verkligen kolla schemat framöver!

    Kram, Mirja

    SvaraRadera
  4. Åh dom! Det är en vallmosort, fast jag vet inte vad den heter. Har fått fröna från någonstans någon gång som jag inte minns! Som maränger! Helt sagolika! Kramkramkrma!

    SvaraRadera
  5. Aha! ja dom är bedårande vackra och jag tycker att dom är underbara ihop med ringblommorna som är en av mina absoluta favoritblommor! Idag har vi varit på Ulriksdals slottsträdgård och Brunnsvikens trädgård och handlat en massa underbara perenner. Jag ska bygga upp en ny rabatt från grunden och har tänkt mig gammaldags sorter till största delen. I vitt och alla tänkbara nyanser av rosa och lite rött. Det ska bli så spännande att se vad det blir av det!!

    Kraaaam!!

    SvaraRadera