lördag 19 maj 2012

Det luktar socker på Skansen

Och alla som är här idag är barnfamiljer.
Vi rullar runt våra vagnar som ett gäng hungriga robotar, utsvultna på vårsol och vilda djur.
Jag tycker bara synd om alla djur jag ser, men det kan jag ju inte säga hela tiden, det är så negativt
och hur känns det för barnen när jag släpat hit dom och så säger deras mamma att det är hemskt?
Men det är också härligt, jag älskar Majmånad och jag älskar det här berget mitt i Stockholm som är en sån symbol för hemslöjd, tradition, kulturhistoria.
Varje år i hela mitt liv ska jag komma hit och trampa mina fötter på precis samma stenar.
Varje år ska jag ha en underbar känsla av att det aldrig varit vår förut i hela mitt liv och jag ska älska det älska det älska det!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar