torsdag 30 juni 2011

Läsa bok

Alla barnböcker är sannerligen inte bra.
Ibland är bilderna shysta men texten har inget skönt flyt för den som ska läsa högt.
För att det ska gå hem hos mej måste det vara flöde i orden.
Och storyn vara bra förstås, så att barnen kan relatera till den och tycka att det är spännande. Många gånger undrar jag hur böcker lyckats bli publicerade när historierna är så kassa...
Här är några barnböcker som jag gillar att läsa.

Morfar Sjörövare av Jan Lööf, rolig och lätt att läsa för den är så välskriven. Har jag läst ca 1000 gånger.

Långa Ben av Tomas och Annaklara Tidholm, en poetisk saga som många av deras andra böcker. Min bästa favorit!

Per och Pompe av Barbro Lindgren med bilder av Eva Eriksson, vilken höjdare! och jag gråter på slutet för det är så rörande.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar