måndag 27 juni 2011

Dum-tv

Vi har köpt en TV.
Det var jag som ville ha en på landet, en länk till civilisationen.
Vi sätter på TVn, första dagen måste man ju kolla även om solen lyser utanför fönstret.
Jag har skämtsamt sagt till mina vänner att jag vill ha en TV för att kolla på allsång på Skansen, och just ikväll råkar det vara "Allsång på Liseberg".
Barnen vill inte se och inte mormor som kommit på besök heller. Men det finns inga andra barnvänliga program vid den här tiden så det får bli det.
Jag lider, fast tvingar mej själv att titta.
Det är pinsamt och vulgärt. Jag känner mej som en idiot när jag tittar på hur Tomas Dileva säljer sin själ för att få vara med i det folkliga Sverige.
Jag accepterar att människor tycker det är trevligt med allsång på Liseberg, men jag själv tycker det är fruktansvärt.
Vad är det jag går igång på så starkt? Jag känner mej dumförklarad. Det är glättigt och ytligt och falska leenden. Jag vill ha vacker, sann och autentisk underhållning, i vilken kanal visas det?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar