torsdag 17 februari 2011

Service

Äh men Guuuud vilken dag! Man tror nästan inte det är sant detta oöndliga servande!
Det tar ju liksom ALDRIG slut, det blir bara mer och mer och mer under en hel dag!
Man måste verkligen bestämma sej för att NU har jag fått nog, nu går jag ut
SJÄLV, det räcker.
Phu....
Men det går ju förstås inte att bara försvinna ut själv så länge man är ensam med barnen, då måste man hitta nån slags avlösare som är beredd att hoppa in, och det har vi inte. Så det blir först vid halv 5 när pappan kommer hem uttröttad efter en hel dag,
så kan man bråka om det också, vem som har mest rätt att få en stund för sej själv.
Det är ju så lätt att tro att så här kommer det alltid alltid vara, jag kommer aldrig aldrig få en enda dag helt för mej själv!
Men det får man ju! (Om man inte skaffar fler barn förstås) Jag vet, för min äldsta är snart 11 år och han är ju som en halv vuxen på många sätt.
Ge styrka till mitt inre så att jag orkar serva, för det är vad jag kommer göra den närmsta tiden...only.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar