torsdag 13 januari 2011

Djurvännen talar


Nu har jag börjat drömma om sommaren! Om allt jag vill göra när det börjar våras vid vårat hus. Det vore underbart med några hönor! Det är så fint att titta på höns och höra på deras kackel. För barn tror jag det är väldigt bra att ha djur, att studera och
lära känna. Själv har jag aldrig varit nån direkt djurvän, får dåligt samvete av hundar
som vill bli klappade hela tiden, eller ensamma kaniner som sitter i sina burar.
När vi har varit i Indien på vintrarna har det funnits en hund, Tommy han tillhör Matilda som vi hyr av. Av någon outgrundlig anledning tydde sej Tommy alltid till mej och bara mej, jag var så trött på honom många gånger när han satt bredvid mej på stranden, eller gick helt tätt intill mitt ben varje gång jag skulle nånstans. Men Tommy litade på mej. Nu skulle jag vara snäll mot honom om han var här.
Alla i min familj vill ha en hund utom jag, jag är liksom rädd för ansvaret.
Kanske ska jag utmana mej själv i sommar och verkligen skaffa några hönor, det kan väl inte vara så farligt?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar