måndag 13 september 2010

Aldrig mera marknad

Kära blog! Vilken underbar tillflyktsort du är!
Jag vill alltid skriva inlägg för att komma ifrån my duty
att vara hemmafru.
Nu ösregnar det, Elvin har två kompisar på besök, Silas sover
jag har smågråtigt och lagat lunch till alla.
Igår sålde jag på marknad och bestämde mej nästan helt för att,
det ska jag aldrig göra mer.
Det är såå jobbigt!!!
Marknad alltså.
Jag brukar alltid tycka att det är roligt
att stå och sälja när man väl fått upp allting,
det är som att leka affär.
Men igår kände jag mej bara falsk.
Köp! ville jag skrika,
håll inte på å vela snåljopar, köp!
Men det sa jag förstås inte, jag försökte vara diplomatisk
och trevlig som vanligt, men det gick nästan inte heller.
det har tagit stopp.
Jag vill inte hantera alla dessa grejer,
väskor, packa, förvara, kånka, stuva.
Det är inte jag.
jag är nåt annat, som jag inte vet.
Jag vill blomstra och utvecklas och gå vidare.
Jag vill skriva.
Det är ju vad jag egentligen vill.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar