fredag 7 oktober 2022

Sjukling

Som jag hatar att vara sjuk. Att ta det lugnt, det har liksom aldrig varit min grej. Att kroppen behöver vara stilla och återhämta sig, få nya krafter, fast hjärnan spinner på som vanligt. Kanske är den bästa sjuktillvaron när en har hög feber, för då är det bara att ge upp och hjärnan orkar inte. 

Det är som att när jag är sjuk tror jag att det alltid har varit så här, och det kommer alltid att vara så här, jag kommer vara konstant sjuk, det är mitt normaltillstånd. Vet inte varför sinnet vill inbilla mig detta, att ickegörnadet kommer vara konstant. När jag inte orkar blir jag helt deprimerad. 

Tänker på alla som lever med långvarig sjukdom eller nedsatthet av olika slag och lär sig leva med det, jag är så bortskämd som mestadels av tiden är frisk.

Så här ser sjuksäng ut hemma hos mig.Katterna invaderar spacet.

Bästa kurer för hosta, heshet, trött i kroppen, halsont.

Timjante.

Ingefära, citron, honungste.

Klöver, tussilago, myntate.

Bronkialbalsam att smörja bröstet med.

Timjanolja att smörja ryggen, bröstet med. 

Gurgla oreganoolja i lite varmt vatten.

Gurgla kolodialt silver i lite vatten.

Gurgla lite sprit.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar