torsdag 14 april 2022

Det kommer påsk igen!

Påsk! Jag älskar denna högtid av ägg och grönt gräs, en hare som egentligen är en fågel och kan lägga ägg. Fruktbarhet och vårljus, åkrar som ska sås, skogen som ska spira och grönska. Nu! Det händer igen hur osannolikt det än tycks vara, det är än så länge självklart att det blir vår igen på jorden. För tre år sedan brann det hos mig på påsken, allt utom boningshuset brann ner. Det var så förtvivlat, bland det mest fruktansvärda jag någonsin varit med om.  Och jag minns hur jag på morgonen, dagen efter branden gick ut i trädgården och förundrades i all sorg över hur fjärilarna kunde flyga omkring som om ingenting hade hänt.... För våren kom då med, det spelar ingen roll vad vi gör i våra små liv- det blir vår! 

Idag ska jag påskstäda, sen ska jag häxelda i skogen och sen drar vi, mina häxor och jag. 



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar