måndag 25 maj 2020

Vara i Moren

Så passerar några dagar i Stora Moren, jag är ensam och det går fint.
Tankarna är tankar som passar i ensamhet, bearbetar alla människor och möten jag har runt omkring mig när livet pågår som vanligt. Tänker på sånt jag vill göra här, som känns roligt, bygga nåt för att lära mig bygga, stenmurar, spaljeer, portaler. Jag fixar i trädgården i flera timmar, flyttar lite plantor, gräver om, flyttar stenar. Det ÄR faktiskt bara härligt! Jag vill bara göra det! För jag har kommit på för vem jag gör det. Det är för mig, jag gör det för min skull. I flera år har jag undrat vem jag gör det för, mina barn bryr sig inte om det här rucklet mitt ute i ingenstans. Nu blir det till för mig.
Drömmer om att vara här hela majmånad nån gång och bara  g r e j s a. Jag träffar min granne Calle när jag varit på date i Norberg med min vän Sara, Calle säger till mig att jag inte sluta tro att jag inte kan bygga, det är bara å göra. Bara sätta igång, låt det tid, samla material och bara börja. Heja Calle! Så ska det låta! Jag gör som du säger! Men börjar med det här. Jag sparar på allt! Nästan inget blir slängt från den här skrothögen. In med det ingen bara när det är städat på golvet.


Old camouflagenet.
Plasticbuckets
Tools
Chickennet
Pots
Chickenfeeders
chickenwaterfeeders
Boards
Hay
A small childrentable
handtools

1 kommentar:

  1. Åh jag skulle vilja komma i kontakt med dig! Har skrivit på Facebook också, ligger kanske som meddelandeförfrågan. Mvh Anna Helgesson

    SvaraRadera