söndag 1 september 2019

Jag ska bli folkhögskolelärare! Kom just in som reserv på fhsklärarprogrammet i Linköping.
Nu är det dags! Ta ut en rikting och gå ditåt. Det får bli som det blir, men det blir nåt.
Sjuksyrra går bort, hemtjänten går bort, journalist vill jag egentligen bli, men jag vill inte sälja mig en millimeter så det går bort, teatern gick bort för jag var inte glad och mest självkritisk, trädgård gick bort för jag vill inte jobba i andra människors trädgårdar eller ta hand om andras odlingar. Och verkligen inte jobba på sommaren och vara arbetslös på vinter. Fetsug på det när en har barn dessutom. inte bibliotekarie, inte mattant för det har jag redan varit för länge och armarna gick av, inte dagisfröken, inget med djur, inte skogsbolag för jag hatar avverkning, inte rörmokare, elektriker, snickare eller plattsättare för det har jag inga skills på, inte psykolog eller terapeut heller för jag behöver själv terapi.... osv. osv


2 kommentarer:

  1. Så spännande! Blir man lärare i särskilda ämnen?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Man har redan sitt ämne, det är den pedagogiska delen vi läser och stor del är praktik på en folkhögskola. Mitt ämne är svenska och skrivande.Det är inte sant att jag gillar fhsk mer än waldorf, båda är bra!

      Radera