lördag 19 januari 2019

Mitt i natten dr Wang

Igår var jag hos en kinesiologisk doktor. Hon sa till mig vad jag ska äta och inte, vilka rutiner jag ska ha för att må bra, när jag ska sova och när jag ska massera min mage.
Jag är så pepp och taggad på att följa råden, för det är aldrig någon som sagt åt mig vad jag ska göra förut. Min kompis hånar mig och säger att jag kanske går igång på att få smisk också, bli dominerad, eftersom jag är så peppad på att bli tillsagd, men är det verkligen samma sak?
Jag förstår, det är humor, ganska roligt faktiskt.
Men det handlar kanske mer om självdiciplin, som jag inte har så mycket av, jag vill göra det jag tycker om, som passar just nu, en latmask som alla andra njutare.
Nu är det iallafall gul mat som gäller. Sova klockan 22, inte titta så mycket (skärm) inget kaffe, inget socker what SO ever, inga ostar, inga chips, öl, svart te, korv, tårta, kaka.
Det blir tufft, men det är bra - låt det hårda livet börja.








Inga kommentarer:

Skicka en kommentar