onsdag 14 februari 2018

Alla hjärtans dagar alla dagar

VAB, Lilyhammer, solen lyser på fältet, vi springer med en vit hund.
Varsitt chokladhjärta, spanska faster på middag, te hos bästa kompis, slajmtillverkning med glitter som gör mig tokig, fastnar i allt, håret, maten, huden. Jag vill inte ha kuddkrig vid läggdags, surtant, surtant, surtant. Jag sjunger det vackraste jag kan och kliar på ryggen, min son säger  "va skönt, å va fint du sjunger mamma. Du borde ha en egen U-tube kanal och sjunga alla sånger du kan."
Andra barnet övar autograf med skrivstil, andra barn sitter på pendeltåget och stirrar in i mobilens skärm. Jag vill ha vårnatt och dricka direkt ur vinflaskan, på väg till ett vatten, hängande runt halsen på mina vänner och vara 17 år igen och kär som då och pirrig som då och nervös och oviss och längta och tråna och inget veta om allt liv som komma skall efter det, efter detta. Mitt liv är mitt i livet och det är massor av år kvar och jag vill vara tidlös och oviss och inte ärrad eller sårad utan ren och ha tilltro och glädje. Alla hjärtans dag till alla, alla dagar.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar