måndag 1 februari 2016

När jag var ung bodde jag i Dublin ett tag. Det hände så mycket under den tiden.
Jag växte till mig och förstod en massa saker om mig själv och min omvärld.
Jag mötte massor av människor som inte kunde ha funnits någon annanstans. Jag liftade runt på Irland och såg platser och landskap från sagor, jag lärde mig att dricka jättestora guinness och röka hemrullade cigg, lärde mig alla Robin Hoodfilmens repliker utantill och att ta hand om små irländska barn. Jag har inte varit  där på 21 år, och nu känner jag jättestarkt att jag måste återvända.
Det är någonting där jag ska hämta eller uppleva, kanske glömde jag något kvar?
Precis nu sitter jag och kollar biljetter, känner mig lite ensam och rädd att fara dit själv. Men jag ska bara göra det ändå. Då plinglingar det i mobilen "Klara vill du följa med till Irland sista veckan i maj?"

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar