onsdag 25 november 2015

November fortsätter, nu är det iallafall löning och första advent snart,
men annars är det bra bedrövligt va? Finns det något positivt som händer i världen
så här års? 2015. Skulle vara att fotbollsmatchen ikväll mellan Malmö FF och Paris visas på storbilds-TV på ett torg i Malmö, så att alla som saknar TV kan få sig en glutt.
Vad mer? Att det är poesifestival imorgon i Stockholm och jag ska dit. En favo, Mattias Alkberg ska framträda och jag är nyfiken på Aase Berg som skriver läskig-spännande-superbra poesi som också kommer läsa och jag vill se bästa Helena Boberg som är min kompis och som jag träffade när jag var 6 år i Saxe by, Söderbärke, Dalarna.
Och jag har köpt en bil, min första egna! Allt detta är gott, men allt annat är ont. Alla missunnsamhet, våldet, hur rädda vi är, hur ensamma vi är. Vad ska jag göra? Köra.
Och Lennart Hellsing har dött, han var bäst på att rimma och göra fyndiga vridningar.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar