tisdag 1 september 2015


Jag är bara med på en marknad om året, Skillebyholms höstmarknad, i år den 6 september.
Därför är jag ringrostig (roligt ord) varje gång (år). Jag började med att sälja barnkläder från Indien som jag sytt upp i kadhityger för flera år sen.(Kadhi uppfanns av Gandhi till hjälp för folk på landsbygden. De spann och vävde egna tyger av hemvävd bomull.)  Sen utökade jag med Retrobarnkläder, sen utökade jag med halva min egen utrensade garderob. Det var succé! Sålde bäst av allt.Så nu är det som är kvar, fast inte ur min garderob så mycket längre, annan vintage som jag skrapar upp här å där och lagar och syr om. Massa västar har jag också, uppsydda i Indien, som min mamma broderat på, jätte vackra fria broderier.
Men i år är temat UGGLOR, massor av ugglehalsband och örhängen och min kompis Yess kylskåpsugglor. Allt vore helt perfekt och prima om det inte var för att väderprognosen visar REGN hela dagen. Åh kära guds moder! Låt det inte regna, då kommer ingen och allt arbete är förgäves.
Plus att jag är ingen marknadsknalle, jag vill hålla på med andra grejer EGENTLIGEN, skriva dikter,
så det här är nån slags extra sysselsättning-tidsbov. Inte sitta här hela natten och tråda etiketter.
Fast det är roligt faktiskt...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar