onsdag 26 augusti 2015

om att ha körkort

Nästan varje dag när jag kör bil tänker jag på mina arabiska körskolelärare i Södertälje.
Hur bra de lärde mig att köra!
Jag är så tacksam för det!
Sånt de sa som verkligen etsas sig fast i skallen.
Alltid kolla över axel innan kör om på motorväg, snabbt upp i fart på 70väg, man vill komma fram när man kör bil... osv
Jag har bara haft körkort i snart tre år, det uppstår ännu situationer som jag inte varit med om innan.
Typ cyklister.
En av mina körlärare noterade att jag är rätt stirrig, stressad, han sa att det är bra i många trafiksituationer för man är på alerten, men det kan också vara en svaghet.
För mig var det nog det jobbigaste jag gjort som vuxen att ta körkort, få in allt i min redan överhettade skalle, men guud så skönt att ha det!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar