lördag 8 november 2014

Några dagar i vårt hus.
Det är så fint här och vi har hållit på så mycket sen vi köpte huset för fem år sen.
Ändå är det såå mycket kvar som jag vill göra!
På vintern är det lättare att vara lite lejd back än på sommaren, då är det som om allt kommer över mej som jag vill få gjort och jag kan inte tänka på annat. Nu kan jag mer betrakta objektivt.
I somras gjorde jag i ordning ett rum innanför köket som varit förråd sen vi kom hit, jag målade med en ljus gul äggoljetempera på väggarna och listerna målade jag grå med linoljefärg.
Jag fattar inte varför, men jag tänker alltid att jag är i Norge när jag sitter där inne! Det är helt enkelt det norska rummet. Kanske är det något med ljuset, det reflekterar så vackert i de gula väggarna.
Norskt ljus alltså... Än så länge är det ett ganska tomt rum och det är så skönt! Jag har alltid velat ha ett minimalistiskt sovrum, men nu har jag ett minimalistiskt norskt rum istället.
Faktiskt var det en vän till mej som kom på besök som förstod vad jag menade när jag sa att det känns norskt, jag blev så glad att hon förstod att jag glömde fråga vad hon associerade till.




 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar