måndag 2 december 2013

Julkalender utvärdering

Det går inte att hoppa över julen.
Jag lovade mej själv förra året att tona ned det hela och fara utomlands.
Men så blev det icke, biljetterna är för dyra, vi kan inte planera, barnen säger att de älskar jul.
Här sitter jag så och ser på julkalendern, räknar neråt, 22 dagar kvar.
Julkalendern handlar om familjen Hedenhös i år. Igår, första avsnitten blev jag inte så imponerad. Tyckte det var krystat och tillgjort, familjen Hedenhös ute i rymden som karikatyrer, ska på nåt sätt möte jorden med ensam stackarsflicka. Men idag, andra avsnittet mycket bättre redan.
Var jag kanske väldigt på min vakt? Eller var det faktiskt braigare?
De fick med en väldigt osympatisk statsminister, frånvarande vuxna, övergivna barn,
glorifiering av gångna tider. Det kan bli bra. Eller inte.
Den som överlever julförberedelserna får se. Jag önskar mej en folkdräkt. I julklapp.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar