fredag 13 september 2013

Stockholm stad


I Stockholm finns det visst allt! Den här morgonen köper jag en kaffe för 39 kronor på Centralen och får en speciell kartong runt koppen så jag inte ska bränna mej. det var ju dyrt, men om man tänker på kartongen så förstår man ju....
Det är iallafall väldigt härligt att gå genom stan tidig morgon, för jag är så ovan. 
Ser allt med lantis ögon. Jag kan kosta på mej att kommentera saker högt som en tokig tant, snubbla över en betongkloss på trottoaren, kanske prata med främlingar och le i samförstånd med andra turister som fotot siluetter i dimman. Det är så vackert! Jag ser ju det, men det känns lite för fint på nåt sätt och rikt och kanske lite opersonligt och kanske lite dyrt. Trashankar, romer, hippies sticker verkligen ut i en så tillrättalagd stad och DET gillar jag inte, även om det är bedårande vackert när dimmorna lättar över söders höjder.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar