måndag 5 augusti 2013

Jag ser att passionfrukten blommar och har fått frukter, och här växer de bara rakt upp och ner på staketet. Sagolika växtkraft! ur jorden här sprutar träden upp. Ändå är det så torrt i Madrid att man får nässår utan att ha gjort nåt.


Mitt i stan ligger ett ockuperat hus som ser jättefint ut, men när jag går förbi sitter ett stort gäng på gatan och skrävlar. Jag känner mej verkligen som en turist, som en storvuxet jätteturist med bleka håriga ben. Helst skulle jag vilja säga " hej, får jag kolla in hemma hos er?" Men det verkar väldigt långsökt i min turistroll, som ett slags studiebesök eller va?


Det här huset anses nog som det värsta i I farfars kvarter. Jag tycker det är finast. Jag skulle vilja säga till den gamla mannen som bor där att han har ett jättefint ställe, men jag pratar för dålig spanska.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar