torsdag 6 juni 2013

Sjukdrömmar, jag vaknar av att någon rycker i ytterdörren. Det är eftermiddag och jag har sovit i flera timmar. Jag drömde om en pojke som hette Janos...
Just nu passar det inte att bli sjuk, jag vet inte när det skulle passa bra? Men inte nu iallfall.
Lägenheten ska tömmas, jag måste städa bakom spisen, allt ska klaffa och det är skolavslutning också.
Som vanligt vill jag något annat. Jag vill bli bonde och jag vill sitta i Tantolunden med mina vänner och dricka cava. Sommaren rycker i mej, nervöst och rusigt. "Kom nu då! Kom med! Du har ju inte ens plockat några liljekonvaljer! Hur kunde du glömma bort det!"
Allt det hinner jag tänka några sekunder innan jag rusar upp ur sängen och öppnar dörren för familjen som varit och badat. De snubblar in bland alla tusen skor i hallen, dom hungriga " vad blir det för mat?" Nej, jag vill inte laga mat, jag vill inte befatta mej med familj som behöver olika saker. Jag vill hellre ligga under täcket och tänka på hur synd det är om alla i Turkiet som blir sprayade av tårgas.
Jag vill tänka på bikupor och små getter som jag ska mjölka, kom inte och stör mej, jag har nog med mej själv...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar