torsdag 25 april 2013

Tacksam

Jag är inget fan av feelgoodtema. Jag gillar mer när det är dystert, vemodigt och melankoliskt. Men nu måste jag ändå säga att jag känner mej väldigt tacksam de sista dagarna! Över att mitt liv är så pass fint och enkelt som det ändå är! I jämförelse... Det är soft å bo i lägenhet, att bara spola på toa och få bo så länge man vill. Att leva i Sverige med barn, även om det är småtrisst ganska ofta, så är det också förmånligt och tryggt. Att jag kan gå i skolan fast jag är snart 40 och att det går att leva billigt, men ändå inte känna sej fattig. Att ha kylskåpet fullt med mat, att ha vänner och barn att spegla sej i. Att inte känna sej hotad och rädd i sitt vardagliga liv. Att det kanske finns något fint kvar när barnen växer upp.





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar