tisdag 1 januari 2013

2013

På tolvslaget satt jag i en taxi på väg mot en stor fest ute i skogen.
Vi såg raketerna fara upp över horisonten och min kompis Yess som satt i framsätet och var artig
mot taxichauffören, sa "när man kommer över 35 bryr man sej inte om tolvslaget längre."
Jaha, är det verkligen så.... undrade jag i min halvfulla skalle.
Tanken på att alla miljoner människor som medvetet väntar på när den sista minuten går över i ett nytt år, är ändå ganska storslagen!
Som barn tyckte jag iallfall det var hisnande...
Och när jag la mej för att sova några timmar senare den här nyårsnatten 2013, mör i hullet av all dans, tänkte jag på att införa något nytt i mitt jämnlunkande liv, som en förändring, som en nystart 2013.
Jag skulle vilja;
Tagga ner
Inte vara sur
inte vara arg
Inte prata skit
inte skvallra
Vara mer i skogen
Sjunga
Göra mera moves, låta kroppen jobba.

Vi får se vad det blir i verkligheten.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar