tisdag 11 december 2012

Klockan 10 står jag och mina kompisar i kön utanför Pingstkyrkans loppis i Södertälje.
Kön är redan lång och jag känner igen flera av tanterna och gubbarna som är där, de kommer varje vecka och de är alltid först. När dörren öppnas prick tio springer de in! Jag halvspringer också, jag tittar åt alla håll så mycker jag jag kan, dyker ner i en låda, snabbt upp, in i nästa rum.
Hittar inte så mycket, men det är så roligt iallafall att fynda, leta, fantisera om allt man kan göra om och sätta upp i sitt lilla hem.
Och farbröderna på loppisen flörtar med oss, de flesta i 60 års åldern, de spanar när vi sitter och fikar, en frågar mej om jag redan är gift.
Det är hit man ska gå om man vill ha en loppisgubbe och gifta sej med.

Jag behöver fler kakburkar till min kakburkssamling.




Jag behöver fler hängare till mina hängare.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar