söndag 23 december 2012

Christmasblessing

Morfar är ute och åker pulka med barnen.
Jag är lite kaffeskakis och ska någon gång bestämma mej för att börja
rulla
köttbullar.
Jag gör det här, och jag vill njuta av att alla kommer!
Jag vill ha det så skönt och gott och kärvänligt, men det går lixom inte att slappna
av om det ligger plastsäckar i hallen, om sängen är full med barr, för granen står precis bredvid, om det är barr på toaletten så det sticks i fötterna när man går in, om det inte finns nåt mer än köttbullar att äta, om barnen är trötta, om jag har dålig andedräkt för jag har inte tid att borta tänderna på hela dagen, om det inte finns tejp när man ska slå in paketen.
Det är ett straff att inte kunna slappna av utan att omständigheterna är på ett specifikt sätt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar