fredag 23 november 2012

Fredagkväll.
Hur många fredagsmys har passerat de sista åren?
Vi hade aldrig fredagsmys när jag var liten, ingen hade kommit på det än,
bara ordet är som ett skämt.
Det blir kanske lite mysigt nån gång ibland, men bara att man SKA är avtändande.
Ikväll är myset en flaska rödvin och jag som värmer lök till lökomslag, ett av barnen har öronvärk, medans den andre drömmer mardrömmar med ögonen öppna.

Och jag är bara på sidan 164 i Du och jag i i trafiken, helst vill jag läsa boken tre gånger som min kompis gjorde innan teoriprovet. Men min hjärna är som en trög slembob, inget kommer ut, inget kommer in.
Nu går jag på dubbla doser rosenrot och ginko biloba, jag märker ingen skillnad i skärpa. Det ska vara bra för att klarna till, skärpa upp sej, bli på alerten. " För äldre människor" står det på paketet.
Känner mej snarare MER trött.

Det jag längtar mest till är att dricka kaffe med min körlärare på uppkörningsdagens morgon, han fick det att låta så mysigt när han sa, "Vi ses klockan 7 på körskolan du och jag, så sitter vi och tar det lite lugnt med en kopp kaffe, sen kör vi bara."

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar