onsdag 28 november 2012

Första gången

Min första biltur själv i bilen!
Med helt igenimmad bakruta, och inte full koll på kopplingspedalen efter att ha kört körskolans bil så länge. Men kör på bara! Ut i trafiken på landsvägen och lite musik och det känns helt surrealistiskt att det är JAG som kör, alldeles själv!
Jag plockar upp min kompis Sandra, hon har också fått körkort nyss, vi burnar iväg nerför Norrtunabacken, väl medvetna om att bakom varje buske finns ett potentiellt barn som kommer springa ut framför oss, kommer jag tänka så i resten av mitt körande liv?
Jag är snart 40 år och jag är så stolt över mej själv, att jag fick till det!
Trodde aldrig i början att jag skulle lära mej, " om jag lär mej köra bil i den här trafiken i Södertälje, då är det fanimej helt jävla otroligt!" tänkte jag.
Jag känner mej sorgsen över körskolelärarna som jag träffat sen i våras och som lärt mej manövrera bilen, de kommer för evigt gå där och traggla och köra in och ut medans jag aldrig kommer tillbaka igen till deras gata.
Jag ser hur mitt liv kommer fortsätta, och att det tom. kanske blir lite lättare hädanefter.

2 kommentarer:

  1. Klara! Jag blir alldeles varm när jag läser detta! Stort stort grattis! /Titti

    SvaraRadera