onsdag 22 augusti 2012

Inskolning

Jag sitter av en timmes tid medan Silas är ensam på nya dagis. Det är inskolningsdagar och i mitt hjärta har jag svårt att klippa av bandet som alltid är med Silas.
Va snabbt fröknarna tycker jag ska gå iväg, vid grinden tvekar jag, åh jag vill inte gå, min lilla plutte, han är så väldigt liten! Tänk om han blir ledsen, tänk om fröknarna inte ser honom och han ramlar in i nån buske och glöms bort. Men Silas tänker inte på mej, han springer redan runt huset med alla andra barn.
Men åh, jag måste gå iväg det är ju det som är själva inskolningen.
Jag har ju längtat efter det här, de egna timmarna. Varsågod, här är de!

5 kommentarer:

  1. Visst är det både vemodigt och underbart?! Själv har jag nu ett skolbarn och det känns likadant. Härligt att hon nu vill bli självständig och samtidigt läskigt hur hon ska klara sig bland alla andra barn. Tacksamheten är dock stor att det är en liten skola, 240 elever ungefär från klass 1-12. Dessutom känner hon ju redan igen allt som har med Waldorf att göra och det är ju också en trygghet. Ett naturligt steg, ganska stort, men nödvändigt!

    Kram och njut av din tid nu och SKRIV!!

    SvaraRadera
  2. ÅH Mirja! Jag vill träffa dej! Kommer du till Skillebyholm? Jag kommer stå där i år igen! Kram till oss och alla barn som växer!

    SvaraRadera
  3. Jag vill träffa dig också!! Det var ju där det började! Nu har vi föreställning just den söndagen, men vi funderar på att kanske ändå åka ner en stund när det öppnar. Jag älskar höstmarknaden och det skulle vara så tomt att inte komma dit. Höstens höjdpunkt!!

    KRAAAM!!

    SvaraRadera
  4. Hej, vist var det du som sålde de superfina jackorna på marknaden i söndags? Vart går de att köpa annars? Den röda och den lila var i olika tyg, den röda har annat tyg på insidan än på utsidan. Vad är det för material i de olika varianterna?
    Tack från en nöjd kund!

    SvaraRadera
  5. 24

    Ja visst det var jag! Jackorna går att köpa hemma hos mej i Järna. Skicka din email så kan jag ge mer info. Vänlig hälsning Klara

    SvaraRadera