tisdag 19 juni 2012

Den här plattformen har varit nån slags verkstad vid vårat hus och nu står den bara här rå och ful och man undrar vad ska vi göra med den? Vad ska vi också göra av den gamla husvagnen som syns i bakgrunden plus en massa annat bröte som bara finns här överallt? Först vill man bara köra allt till skroten så att det blir rent, men å andra sidan står det ju redan här och kan användas till nåt kul. Jag försöker tänka bort det duktiga och ordentliga i mej som vill städa upp och göra prydligt. Tänk att det är en ateljé istället, ett fritt rum där vi kan skapa vad som faller oss in. Så den här plattformen kanske kan vara en utkiksplats med sprayade bilder på och husvagnen kan få ett tak med en koja och en rutschkana ner och så kan vi måla den som en liten dalastuga...
om vi vill!

5 kommentarer:

  1. Jag känner igen mig! Det är så ENKELT att bara rensa och göra sig av med saker. Slippa tänka och vara kreativ. Fast när man väl får ett infall, kavlar upp ärmarna och fixar till nåt som blir superbra så blir man så nöjd och tillfredsställd! Jag älska dina idéer om både plattan och husvagnen. Gör't!!

    Kram från Mirja hos mamma och pappa i Småland

    Här är underbart, stora ytor för barnen att springa omkring, skogen med fåglar som låter konstant och gott om plats för själen att sväva fri.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Mirja! Du är den possitivaste jag vet! Underbart!

      Radera
    2. Tack Klara! Jag har mina goda stunder, haha!

      Radera
  2. Ha klart för dig att en fuktskadad (för det ÄR den efter att stått så länge som den har) husvagn är en mögelbomb... med den hälsofara det innebär. Det bästa man kan göra är att sätta eld på den och sen sälja skrotet som inte brinner upp.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Oj, det var verkligen ett helt annat förslag! Men jag blir så nyfiken på vem du är som som tänker på hälsofaran för mej och min familj? Hur många år menar du att husvagnen stått där?

      Radera